23/11/2022 – REGISTRE DE BENEFICIARIS EFECTIUS

El Registre de Societats, adscrit al Ministeri de Presidència, Economia i Empresa, ha posat a disposició del subjectes obligats una nova plataforma telemàtica de consulta a la informació de beneficiaris efectius de les societats.

Dita plataforma està a disposició de totes aquelles persones designades per part d’un subjecte obligat com a representants davant la UIFAND. L’accés és personal, mitjançant certificat digital i a través del següent enllaç: https://aplicacions.govern.ad/consulteseconomia/

La informació continguda a la plataforma correspon a l'últim document que les societats hagin presentat en compliment amb el “Decret del 5-09-2018 pel qual s'aprova el Reglament regulador de l'enregistrament i l'accés a la informació relativa als beneficiaris efectius”. Cal recordar que dita informació és indispensable per al compliment de l’establert a l’article 10.1 de la “Llei 14/2017, del 22 de juny, de prevenció i lluita contra el blanqueig de diners o valors i el finançament del terrorisme” pel qual els subjectes obligats han de requerir al Registre competent una prova o extracte de la informació del beneficiari efectiu.

Qualsevol incidència o problema tècnic amb l’accés a la plataforma s’ha de reportar directament al Registre de Societats a través de l’adreça de correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

Finalment, cal recordar el caràcter públic del registre de beneficiaris efectius, en mèrits dels principis fonamentals, internacionalment acceptats de transparència i publicitat, i en virtut de l’establert a l’article 19.4 de la Llei 14/2017. En aquest sentit, qualsevol persona, diferent de les autoritats o dels subjectes obligats, pot accedir a la informació del beneficiari efectiu seguint el procediment dels articles 10 i 11 de l’abans esmentat Reglament contingut al Decret del 5-09-2018, i amb el pagament de la corresponent taxa.